Morda razglasitev karantene za 11-milijonsko mesto zveni neverjetno, vendar bi to lahko delovalo, saj je mobilnost med mesti in v mesta na Kitajskem močno odvisna od infrastrukture javnega prevoza. Večja mesta so zelo dobro povezana z letališči, hitrimi železnicami, avtocestami in avtobusi na daljše proge. Ko bodo vstopne točke teh prometnih poti pod nadzorom in patruljami, ljudje ne bodo morali zlahka ven. Prometno infrastrukturo gradi država in je financirana z več kot 90 odstotki javnega denarja, zato nadzor poteka v rokah oblasti. Pri učinkoviti izvedbi te strategija pomaga tudi enostrankarska kitajska vlada.
Dodaten razlog za morebitno učinkovitost strateške zajezitve virusa sta tudi velikost in gosta poseljenost večjih mest. Velikost mestnega območja Wuhana je 1,528 kvadratnih kilometrov, zaradi česar ljudje težko zapustijo mesto, ne da bi morali uporabiti javni prevoz ali osebna vozila. Ljudje, ki živijo v predmestjih, se bodo še vedno lahko prebili po manjših lokalnih cestah, ki vodijo do vasi ali podeželja. Dokler pa bodo večje ceste ostale zaprte, ne bodo mogli priti so velikih mest z gosto naseljenim prebivalstvom in tako bo karantena ostala uspešna.
Metropolitanske regije
Proces urbanizacije, ki ga spodbuja kitajska država, se kaže v velikih mestih, ki jih obkrožajo manjša mesta, kraji in okraji. Ta oblika mestnega grozda, imenovanega metropolitanska regija, je na Kitajskem nov pojav, ki je pogojen tako s političnimi kot ekonomskimi dejavniki. Mestna grozda delte reke Jangce in delte Biserne reke sta ena najbolj slovitih tovrstnih območij, z izjemnim gospodarskim vplivom in magnet za lokalno in regionalno delovno silo.
Wuhan in okoliška mesta, kraji in okraji imajo zaradi strateške lege ob reki Jangce in državnega železniškega omrežja podoben položaj v osrednjem delu Kitajske. Lokalne oblasti si prizadevajo, da bi mesto postalo primerljivo z ostalimi omenjenimi območji. Metropolitanske regije povezujejo prometne poti in se na regionalni in sosedski ravni večinoma razvijajo okrog prometnih vozlišč. Ta prometno usmerjen razvoj hkrati pomeni, da z zaporo vstopnih točk mestnega javnega prevoza v celotni regiji praviloma nadzirajo tudi ljudi v regiji.
Kitajsko novo leto
Kitajska urbanizacija je bila več kot tri desetletja priča množičnim notranjim migracijam. Ljudje s podeželja, manjših mest in krajev so odhajali v večja mesta, kjer je bilo tudi več možnosti za zaposlitev, izobrazbo in zdravstveno oskrbo. Kitajsko novo leto pomeni eno najpomembnejših priložnosti za ljudi, da se vračajo v svoje domače kraje, kjer ta praznik praznujejo s svojimi družinami.
Ukrepi za zajezitev koronavirusa sovpadajo z izjemnimi migracijami ljudi zaradi novoletnega praznovanja. Množično gibanje ljudi brez nadzora bi pomenilo resno grožnjo zaustavitvi virusa. Ljudem so odsvetovali daljša potovanja, novoletne počitnice pa so podaljšali do meseca februarja. Ti ukrepi naj bi zagotavljali karseda omejeno gibanje znotraj države. Zaposleni bodo tako ostali v svojih domačih mestih, saj so začasno preložili tudi njihove povratke. Ti ukrepi v Wuhanu in ostalih mestih bodo veljali vse dokler ne bodo na podlagi nadaljnjih študij virusa našli bolj učinkovitih rešitev. Trenutno na letališčih preverjajo vse mednarodne potnike iz Kitajske, odpoveduje pa tudi nekatere lete. Delovanje sodobnih mest je odvisno od kompleksnih sistemov. Koncentracija dela in virov omogoča učinkovitost, hkrati pa obstaja velika nevarnost tovrstnih napadov. Izbruh je neznansko breme za zdravstveni sistem v Wuhanu, saj lahko ljudje pomoč poiščejo le v samem mestu. Redke tamkajšnje kakovostne bolnišnice imajo najboljša sredstva, vendar se stežka spopadajo z zdravstvenimi potrebami velikih skupin ljudi naenkrat. V ta namen so začeli graditi dve novi bolnišnici, ki jih nameravajo končati do 5. februarja in zagotoviti skupno 2 300 bolniških postelj. V bližnji prihodnosti bodo pri obvladovanju pritiska na zdravstveno infrastrukturo pomembno vlogo igrale tudi digitalne tehnologije in ukrepi za pametna mesta, kot so prijave primerov in usklajevanje dodelitve sredstev. Wuhan je mesto, ki je namreč znano po aktivni integraciji pametnih tehnologij v urbanem menedžmentu. Osamitev celotnega mesta ali regije bi morala vedno biti zadnja možnost, čeprav je lahko izjemno učinkovita. Nedvomno pa bo imela negativne socialne posledice in povzročila škodo tamkajšnjemu gospodarstvu.
Avtorica prispevka: Fei Chen
Izbor, prevod in priredba besedila: Monika Dežela Grkman